mandag den 25. april 2011

Udenfor sæsonen


Så er Petrine tunikaen til Esmaralda blevet færdig, hæftet og vasket. Det er skønt at få den færdig, selvom det ikke lige er årstiden til at få den i brug (og heldigvis for det). Det gør heller ikke noget at den får lov at ligge lidt, for den er rigeligt stor til hende. Jeg er super glad for resultatet og Esmaralda er også begejstret (og prøvede at overbevise mig om, at den slet ikke var for varm at have på i dag ;-) ) 


Som før beskrevet, så bliver blusen lavet ud fra 20 forskellige farver, fordelt i 2 grupper af garn, hvor man med terningkast bestemmer hvor mange runder, der skal strikkes med hver farve. Det har virkelig været sjovt, for man skulle altid liiige have en stribe mere. Kittet kunne kun købes til str. 10-12 år og jeg måtte så regulere lidt for at få den ned i str. 8 år. Det er ikke lykkedes helt, især ærmegabene var kæmpestore, så jeg måtte lave nogle indtagninger på sidste omgang af ærmet og har så efterfølgende hæklet en ret stram fastmaske-kant, så nu er der ihvertfald masser af puf-effekt.

Jeg kunne sagtens finde på at lave den igen, både til Esmaralda, men også til mig selv! Måske kunne man så skifte den ene garngruppe ud med en fast baggrundsfarve, det overvejer jeg lige ....

Skulle man være interesseret i at lave en Petrine, så købte Camilla og jeg de to sidste ved Fiberfesten, så der er ikke nogen kits til salg i øjeblikket, men jeg ved at hun i Garngalleriet, arbejder på at skaffe garn hjem til nye kits (til både børn og voksne).

Faktaboks
Mønster: Petrine fra Garngalleriet
Garn: en supersoft-variant som er med i kittet og fordelt med 10 farver i hver gruppe
Pinde: Knitpro nr. 3
Ændringer: Gentog kun raglan-udtagninger 20 gange, slog 8 masker op under ærmet og lavede derefter kun 2 udtagninger i siden. 15 masker taget ind på sidste omgang af ærmet. Hæklet fastmaskekant om ærmerne (ret stramt) og i halsudskæringen.
Hot or not: Alt for hot her i varmen, men lige tilpas til efteråret. Den ligger højt på hit-barometeret hos både mor og datter :-)

7 kommentarer:

  1. Den er super :-) Jeg er spændt på at se om du får lavet en voksen model ....

    SvarSlet
  2. Og hos mig. Synes, den er helt fantastisk.

    SvarSlet
  3. Ej, hvor er den bare sød, og farverne er simpelthen så flotte sammen, dejligt at hun er glad for den.

    SvarSlet
  4. Det er da en sjov opskrift at skulle slå terning om farven. Birthe P er altid fuld af gode og anderledes ideer.

    SvarSlet
  5. Så fin den var!
    Det høres ut som en morsom ting å strikke, å kaste terning for hvor brede stipene skal bli - spennende. Det gjør jo også at ingen tunikaer blir helt like!

    SvarSlet
  6. Hvor er den altså blevet fin!
    Dejlige farver og rigtig sjov ide med terningerne :-)

    SvarSlet
  7. Læste dit indlæg få min efter det var lagt ud, og var helt sikker på at jeg skrev alt det ned i en kommentar, som jeg tænkte da jeg læse indlægget. Sjovt som nogle ting kun bliver gjort i teorien, eller i hovedet...

    Den ER fantastisk, jeg så jo popstjernen i den til aften. Det er en super måde du har løst ærmeproblematikken på! Respekt for det!
    Jeg vil også have en, når jeg om lidt er tynd og smækker lol!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...