mandag den 11. april 2011

Kampen om Wollmeise


Ude i det store Blogland har jeg flere gange læst om Wollmeise som værende SÅ lækkert, eftertragtet og svært at skaffe. Det skaber jo unægtelig en trang til selv at få garnet i hænderne. På Wollmeises hjemmeside kunne jeg læse at garnet bliver sat til salg fredag morgen, men da jeg kiggede forbi kl. 9 om morgenen var alt garnet allerede væk. Næste fredag sad Camilla og jeg så klar ved computeren fra kl. 8 og var klar til at kyle garn i indkøbskurven. Da garnet kom på, skyndte vi os at putte de ting vi synes virkede interessante i indkøbskurven, så kunne vi sortere i det senere (troede vi!).

Langt det meste garn som blev lagt på, var der ikke billeder af, så vi gik efter navnet og håbede så på, at det ville leve op til forventningerne. Desværre er det ikke en garanti, at man har puttet garnet i indkøbskurven, så flere af vores valg var udsolgte, da vi ville gennemføre bestillingen - man skal altså være lidt vaks! Vi endte dog med at få gennemført en bestilling, ventede spændt på at se hvilke farver vi havde bestilt og nu er spændingen udløst. Jeg fik en mørkegrøn Merino i farven "Spinat" og sokkegarn (merino/polyamid) i farven "Græshoppe". Nu glæder jeg mig til at finde nogle fine projekter, så jeg også kan få Wollmeise rigtigt i hænderne og så skal jeg fortælle jer, om jeg synes at garnet er kampen værd :-)


Jeg har faktisk også været så fantastisk heldig at vinde en Give Away - faktisk min første gevinst, trods mange lodder i de ca. halvandet år jeg har været blogger. Bogen vandt jeg hos Modestoffer og det er en rigtig fin lille inspirationskilde. Jeg er ikke nogen ørn med hæklenålen, men med de små og overskuelige projekter, tør jeg godt at begive mig ud i hækleriet :-)

8 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at vores skønne grønne garn får liv :-) Mit pistasie farvede wollmeise ligger og venter på at jeg beslutter mig for det helt rette projekt.....
    Det kræver jo nok at jeg kommer ned forbi så vi liiiiige kan researche lidt sammen...

    SvarSlet
  2. Ja, jeg har også siddet klar både fredag morgen kl. 8 og fredag aften kl 17, og jeg har oplevet det samme, som jer - garnet var væk, når jeg nåede til kassen, og med tiden er der kommet færre og færre fotos hver gang. Jeg endte også op med garn i en farve, jeg ikke heeeelt ville have valgt, hvis jeg havde kunnet se det på et foto.
    Nu har jeg så beatemt mig for, at Wollmeise er lidt for opreklameret (sagde ræven, der sad under de alt for høje rønnebær).

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig også til at se. Måske har du det med om lidt? Og i din lille bog har jeg allerede udset mig adskillige projekter :-)

    SvarSlet
  4. Spændende hvad I får ud af alle anstrengelserne :-)

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig til at læse om hvad i syntes om garnet og spændende hvad der skal stikkes !

    Tillykke med bogen !

    SvarSlet
  6. Spændende med jeres garn. Noget af en hurtig-på-tasterne-oplovelse. Jeg er spændt på, hvad du får ud af garnet, og om det lever op til forventningerne. Jeg syntes nu farverne er lækre :-)

    SvarSlet
  7. hahaha , ja , man skal dælme være hurtig hvis man vil eje noget Wollmeise...det er lykkes mig to gange.

    SvarSlet
  8. Så heldig du var:)
    Det garnet har jeg også lest mye om, men i likhey med deg aldri prøvd. Kanskje skulle jeg gjør et forsøk på b estilling en gang!

    Flott blogg, jeg legger deg på lista mi :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...