onsdag den 26. maj 2010

Siden sidst

Hele sidste uge tilbragte jeg med kursus i København. Med lange kursus dage og forberedelse om aftenen blev det ikke til meget strikke-tid. Det lykkedes mig dog at få strikket ugletrøjen færdig i toget på vej derover. Den er endnu ikke hæftet og vasket, så jeg skal nok lige vise den igen når den er klar til aflevering.

Jeg fik også startet op på en lille sommer-trøje fra Drops. Den bliver strikket med en tråd af hhv. bomuld/viscose og kid-silk, det bliver meget lækkert, men det kilder altså noget i næsen mens man strikker. Jeg har valgt at lave den i ret ens toner, så der bliver ikke så meget kontrast som i modellen, men til gengæld bliver den mere anvendelig.


Jeg har ændret lidt i modellen, for str. medium passer mig fint over ryggen, men når kun halvt ind over barmen, så det bliver en blanding af størrelser med rygstykket strikket i medium og forstykkerne i xl! Håber det kommer til at se ordentligt ud når den kommer på...

3 kommentarer:

  1. Næh en fin ugletrøje. Mon ikke modtageren bliver glad.Det kunne være fint at se mønstret på sommertrøjen. Det må være dejligt at have tid til strikketøjet igen.
    Hilden mor

    SvarSlet
  2. Rigtig fin ugletrøje! Den kan strikkes på utallige måder, og de er fine allesammen:-)

    SvarSlet
  3. Den er blevet så fin og er mere end almindeligt charmerende i blå ;-)

    Jeg kombinerer tit str. på kryds og tværs og det går som regel fint - det er en skøn lille sommersag, du har fundet der :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...