søndag den 1. april 2012

Lucky in stribes


På messen i Middelfart købte jeg ind til de sødeste små babybukser. Jeg kender nemlig en lille skøn dreng, som meget gerne viser hjemmestrik frem :-) Buskserne er nu hoppet af pindene, blevet monteret og jeg er godt tilfreds med resultatet!

Fandt fine grønne knapper i præcis den rigtige farve :-)

Jeg har strikket i Blomsterfrø bomuld og det er virkelig lækkert og blødt - det er bestemt ikke sidste gang jeg strikker i det! Ifølge opskriften, skulle der hækles en trense til at lukke bukserne med, men jeg har i stedet lavet 2 sæt knaphuller, så størrelsen kan tilpasses og lille Sigurd forhåbentligt får glæde af bukserne lidt længere :-)

Faktaboks:
Opskrift: Lucky Stribes fra Tante Grøn
Garn: Blomsterfrø, et nøgle af hver farve
Pinde: Knitpro 2½ og 3½
Ændringer: Knaphuller i stedet for trenser i selerne og så har jeg justeret lidt på længden, så størrelsen kommer til at ligge mellem 3 mdr. og 6/9 mdr.
Hot or not: Jeg synes de er kæmpe søde og lækre bløde!

7 kommentarer:

  1. De er bare så nuttekære de små babybukser. Hvem der bare havde sådan en lille én at strikke til.

    SvarSlet
  2. Han bliver uimodståelig i de bukser!

    SvarSlet
  3. De er også vild dejlige og herlige Han bliver en lille steg ;o) er han nok allerede

    SvarSlet
  4. Det er altså et par fede bukser!!! Sejt med striber - og skønne farver til den heldige lille dreng!!!

    (P.S.: nu må du da snart strikke noget til dig selv - ikk´?)

    SvarSlet
  5. De er bare så superseje, han bliver krammenusselækker i de bukser

    SvarSlet
  6. Nej, de er altså superseje - den opskrift vil jeg da lige skrive mig bag øret. God påske :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de bare søde :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...