søndag den 6. marts 2011

Der trævles..


Jeg er i gang med en rigtig fin bluse til mig selv, nemlig Opulent raglan fra Interweave. Den strikkes oppefra og jeg er nu nået ned i taljen MEN nu har jeg opdaget at min sidemarkør  på mystisk vis har flyttet sig ca. 8 masker, så alle ind- og udtagninger i den ene side sidder skævt for midten! øv, øv, øv! Nu skal der så trævles op til under ærmegabene igen.

Jeg strikker i uld/bomuld, som er rigtig fint til at vise snoningerne, men desværre bliver indtagningerne også ret tydelige (strikket 1 m løs af, 1 ret, løs maske henover før markøren og så 2 m sammen efter markøren). Når nu jeg alligvel skal strikke stykket om, tænker jeg at lave indtagninger anderledes - men hvordan? Skal jeg bare strikke 2 masker sammen på begge sider af markøren? skal jeg strikke maskerne drejet ret sammen? Nogen gode ideer?

4 kommentarer:

  1. Ej, det var da ærgerligt, den ser flot ud. Det lyder som den rigtige måde at tage ind på, for maskerne skal hælde ind mod sidesømmen, men det er altid tydeligt i bomuld, ved ikke om nogen har en god fidus.

    SvarSlet
  2. Øv øv og atter øv men det er jo næsten bare med at få det op igen og komme videre for ellers bliver du ikke gald for den. Ellers ent super flot mønster du har strikket og det kommer også rigtig flot til sin ret i det garn.

    SvarSlet
  3. Øv øv øv, hvor er det altså synd for dig!! Det er ellers så fin den trøje!

    SvarSlet
  4. Dit stakkels, stakkels menneske - kan du mærke, hvor vi føler med dig? ;-)

    Indtagningerne vil kunne ses, det kan du ikke undgå - og som Jette skriver skal de altid hælde ind mod sidesømmen

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...