onsdag den 13. november 2013

Paula den anden

Da jeg var på garnrov i Gug, var der et enkelt køb jeg ikke kunne afsløre. 

Min mor havde nemlig ønsket sig ponchoen Paula, som jeg før har lavet til mig selv. Den skulle hun selvfølgelig have, så jeg speedstrikkede og lykkedes med at blive færdig kl. 23 aftenen før hun skulle pakke den ud. 


Den er selvfølgelig lavet i hendes yndlings-farve lilla og i en skøn kombination af højlandsuld og kidsilk. Jeg kan afsløre at hun blev rigtig glad :-)

Fakta:
Mønster: Paula fra bogen "Mere feminin strik" af Lene Holme Samsøe, str. L/XL
Garn: 2 tråde Blackhill højlandsuld ( mørk blåbær) og 1 tråd kid mohair silk (mellem lilla)
Pinde: Firkantede Knitpro pinde nr. 5 og 6
Hot or not: I al beskedenhed, så synes jeg at den er megahot!!

15 kommentarer:

  1. Ser dejlig ud! Poncho'er er en god ting, jeg har netop vasket min forkert, så nu skulle jeg måske kaste mig ud i en ny? Den anden var købt.

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin, og sjov at strikke. Dejligt når det falder lige i modtagerens smag :-)

    SvarSlet
  3. Den er vildt flot, jeg kan godt forstå, din mor blev glad

    SvarSlet
  4. Nøj hvor er den blevet fed!!
    Du er da så sød en datter!!

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot. Jeg kan ikke huske ponchoen fra Lenes bog, men den står på min reol, så nu vil jeg da kigge nærmere på den. Hvor meget har har du ca. brugt af højlandsuld og kidsilk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-) jeg har brugt knap 200 g Højlandsuld og 50 g kidsilk

      Slet
    2. Tak for oplysningerne. Nu har du lige givet mig en ide til hvad min søster skal have i julegave.

      Slet
  6. Den er da så flot og jeg kan godt forstå at hun blev glad for den ;-)

    SvarSlet
  7. Det er også en smuk poncho :) dejligt når man glæde med strik :)

    SvarSlet
  8. Så nydelig! Skjønner at hun ble glad for denne:)

    SvarSlet
  9. Hold da op hvor er den blevet smuk i den farve, jeg havde egentlig ikke overvejet at strikke den meeen dit farvevalg har da ændret på det

    SvarSlet
  10. Den er virkelig smuk, sikke en farve, suk! - Heldige mor.

    SvarSlet
  11. Skønt at hilse på dig i dag - håber du vender tilbage til blogverdenen. Du har været savnet.

    SvarSlet
  12. I was diagnosed with Liver cancer in August 2020. A valuable friend told me about Dr. Itua Herbal Center in West Africa. She gave me her phone number and email address. I quickly contacted him to guarantee that his herbal medicines will heal my cancer and I will heal forever I said OK.I ask him what is the healing process, he asks me to pay the fees I did and within 7 working days he sent me the herbal medicine and then he asked me I told my friend Gomez about the herbal drug so that he gave me to go and drink it.So after drinking for two weeks, I was cured, I am so grateful and I promise that I will do it I recommend to anyone who has cancer and that that I am doing. Herbal medicine Dr. Itua makes me believe that there is hope for people with Parkinson's disease,Leukemia, Fibromyalgia,Epilepsy,Diabetes, Celiac Disease,Arthritis,Alzheimer's Disease, Lupus, Adrenocortical Carcinoma.Asthma, Allergic Diseases.HIV, Gestational trophoblastic disease,Hodgkin lymphoma,Melanoma,Mesothelioma,Multiple myeloma,Neuroendocrine tumors,Meniere's disease,Herpes,Chronic inflammatory, Memory disorder,
    Here is his contact information ...... [Email ... drituaherbalcenter@gmail.com. Whatsapp ... + 2348149277967]

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...