tirsdag den 22. december 2009

Sokker

Det har ikke været det store jeg har vist frem denne måned. Dels er der jo ting der ikke kan åbenbares endnu og dels synes jeg bare, at tiden er fløjet fra mig. Nu er det heldigvis ferie og jeg glæder mig over at have tid til at hænge ud her på bloggen og i sofaen med mit strikketøj :-)

Jeg har fået strikket et par sokker til Esmaralda og med vanlig glæde har hun næsten haft dem på siden de blev færdige! Faktisk fik hun sat en større eftersøgning i gang i SFO'en da hun ikke kunne finde den ene - det viste sig, at hun bare havde puttet begge sokker på samme fod ;-)
Opskriften er "Børnestrømper med hulmønster" fra et sokketillæg til Hendes Verden nr. 42, tilpasset en str. 32 og garnet er Bumbo strømpegarn med Aloe Vera, pinde nr. 2,5.




Der er også blevet strikket et par fine sokker som julegaven til min fars kone. Garnet er Drops Delight og mønstret er luksus ragsokker (her dog i en tynd udgave) fra samme tillæg som ovenfor. Jeg har kun brugt knap et nøgle garn til sokkerne! Det er faktisk min KnitPro debut :-) Jeg investerede i et par strømpepinde nr.3 i disse meget omtalte pinde og for søren, hvor er jeg overbevist! De er så lette og glatte at strikke med - et sikkert hit, så nu kommer jeg nok til at købe ind i flere størrelser :-)

Så er der vist bare tilbage at sige: Til alle jer i blogland, en rigtig glædelig jul :-)

2 kommentarer:

  1. Rigtig glædelig jul til dig også :-) Skønne, skønne sokker - kan godt forstå, der måtte eftersøgning i gang :-)

    SvarSlet
  2. Glædgelig Jul, og tak for kommentaren til Jørgens sweater.

    Skønne strømper du har strikket.

    Og hvor har du ret med hensyn til Drops julekalende. Jeg holdt helt op med at åbne lågerne.

    Skønt rensdyr. Jeg har besluttet at lave en julemappe til næste år, og de kommer med i den.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...