mandag den 9. november 2009

Hjælp til dem der trænger


Min far er en mand med et stort hjerte! Min far er gift med en fillipinsk kvinde og har været det de sidste 14 år. De har været på Fillipinerne 3-4 gange i løbet af deres ægteskab og sidst de var afsted var i januar måned. Min far kom hjem og var dybt påvirket af den fattigdom og nød som han så og som han syntes fyldte mere og mere for hver gang de kom derned. Han besluttede sig for at gøre noget ved sagen. Hjemme igen oprettede han den Dansk-Fillipinske venskabsforening, som skal indsamle penge til gadens børn i Manilla. Missionen var svær at skaffe penge til uden et konkret projekt og han rejste derfor til Manilla i sidste måned for at mødes med hjælpe-organisationer og var selv med ude at besøge en del projekter. Det var en fantastisk hård og rørende uge han tilbragte i en af verdens hårdeste og fattigste bydele. Der er nu fundet konkrete projekter at støtte og jeg vil opfordre alle til at kigge nærmere på projektets hjemmeside og selvfølgelig til at støtte et godt formål!

1 kommentar:

  1. Den direkte hjælp hvor der ikke går store mængder penge til overførsel, administration, gyldne håndtryk o.s.v. tror jeg langt mere på end alt det andet.
    Vi har små hjælpe projekter i min familie hvor vi sender kasser til en familie i sydafrika, så de ved at bytte, kan skaffe midler til skole for børnene o.s.v.
    Jeg kan rigtig godt li' at man kan se hvordan det har betydning det man gør.

    Tak for hilsen på min blog.
    Der kommer lignende engle til salg på basaren den 28. November i Silkeborg på mine børns skole.

    Karen

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...