tirsdag den 11. juni 2013

Forberedelse til den lille ny




Sidste sommer gik jeg med en mave, der voksede dag for dag med vores lille baby. Vi havde valgt ikke at få kønnet at vide - ikke så praktisk når man selv (og vennerne) gerne ville strikke en garderobe. Jeg valgte i stedet at strikke noget, som var forholdsvis neutralt og som så efterfølgende kunne pyntes lidt op, hvis det blev en pige.




Denne sparkedragt blev således forsynet med en lille hæklet blomst og støvede, lilla knapper efter vi var kommet hjem fra sygehuset med lille Veronika. Dragten er lavet i tynd uld/bomuld og er så blød og lækker. Desværre lykkedes det mig ikke at få nogle gode snapshots af Veronika i dragten og hun er for længst vokset ud af den, så I må få billederne fra en lun sommerdag i stedet. 


Faktaboks:
Mønster: Sparkedragt fra Sandnes nr. 0105
Garn: Garnudsalgs tynde uld/bomuld
Pinde: 2,5
Ændringer: udelod flæsen og lavede dragten ensfarvet - originalen er faktisk ikke særlig pæn ;-)
Hot or not: De har været så lækre at bruge og jeg skal bestemt have gang i mere uld/bomuld!!


6 kommentarer:

  1. Skøn sparkedragt og hvor er det dejligt at du skriver den har været god at bruge. Jeg er altid i tvivl om hvad der vil være et hit hos unge forældre, men nu vil jeg gemme denne opskrift, så kommer den på pindene næste gang, der skal produceres en barselsgave.

    SvarSlet
  2. Jeg kan ikke finde et hæfte der hedder Sandnes nr. 0105, ved du hvornår det er udgivet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok 10 år gammelt, for jeg købte hæftet da jeg ventede min store pige! Ellers vent på mit næste indlæg, der er en dragt fra et nyere katalog ;-)

      Slet
    2. Det vil jeg gøre, tusind tak.

      Slet
  3. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Du har strikket så mye fint til jenta di - jeg likte denne spesielt godt :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...