tirsdag den 7. februar 2012

Strikket på nåle


Til den dejligste rødhårede, lille dreng har jeg strikket en vest. Han er helt ny i verden og skulle derfor have en størrelse lillebitte. Jeg havde for længe siden planlagt at det var netop denne model og Geilsk uld/bomuld der skulle bruges. I opskriften er modellen strikket på pind nr. 3, men med min løsere strikkefasthed (eller mangel på samme!) måtte jeg helt ned på pind 2!!! for at komme tættest muligt på det angivne. Nu siger jeg pind 2, men mener i virkeligheden nål 2 - de er jo SÅ tynde og umulige at holde ordentligt på. Nå, men der var ingen vej udenom, for mindste str. i opskriften var 6 mdr. og jeg ville gerne have den en størrelse længere ned.


Jeg synes det er en rigtig fed model, ikke tutte-nuttet og heller ikke for mini-voksent (om I forstår).  Skulle jeg strikke den igen, ville jeg gøre som på billedet af opskriften (men ikke som skrevet) og lave kontrastfarve-kanten for forstykket så bred at knaphullerne var inkluderet.

Faktaboks
Mønster: Jasen
Pinde: Nr. 2 (bvadr)
Ændringer: trak lidt fra maskeantal undervejs, så jeg fik en str. 3 mdr (Ca.)
Hot or not: Jeg synes den er rigtig hot - men strikker den fremover kun i større størrelser, så jeg kan omregne til min strikkefasthed og blive på pind 2,5 til 3 :-)

9 kommentarer:

  1. Den er rigtig sød, men pinde 2 føj, det er godt nok en udfordring. Flot klaret at du holdt ud med "nålene".

    SvarSlet
  2. Jasen er en superskøn vest til de små!!!

    Men uha, uha, pind 2? Selvom jeg er mere til tynde end til tykke pinde, vil jeg nok også synes det er "hårdt arbejde" at strikke en vest omend den er nok så lille, på så tynde pinde!

    Ribben på strømper kan gå an på pind 2, men så er det vist også slut med at synes den pindestørrelse er sjov :-)

    Sejt du gjorde det, Lykke! Heldige lille dreng, der får skal have den skønne vest!

    SvarSlet
  3. Den er simpelthen så fin, farvene klær hinanden rigtig godt, jeg kan godt forstå hvad du siger mht kontrastkanten med knapper, det er ærgerligt at det ikke er en del af opskriften!
    Jeg har lovet mig selv aldrig mere at strikke på pind 2,5 så jeg er meget imponeret over at du har været helt nede på pind 2!!!!!!!

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare flot,og farverne er bare rigtig gode sammen.

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare sød!
    Super fine farver.

    SvarSlet
  6. Lekre farger og design....tutte-nuttet er et herlig ord :-)

    SvarSlet
  7. Pind 2 - hadder det også. Strikkede engang en helt voksen trøje på pind 2 og 2,5. Det tog en krig - men blev utrolig flot.
    Kæmpe fin vest til en lille greng !

    SvarSlet
  8. Super fin vest....kan godt lide dit udtryk "mini-voksent"....ved lige, hvad du mener. Hvor har du fundet opskriften....? Kunne godt tænke mig at strikke den model til min lille Karla. Mvh Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Sofie
      hvis du trykker på Jasen i min faktaboks, så skulle der gerne komme et link til duddeluttes webshop hvor man kan købe opskriften :-)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...