lørdag den 9. juli 2011

Souvenirs af den gode slags


Da jeg var på konference i London i sidste måned, lykkedes det mig at få fat på nogle lækre strikkebøger. Vi var en tur i Foyles boghandel, der på trods af sin størrelse, ikke havde et kæmpe udvalg af strikkebøger. Modern top-down knitting var dog allerede ved første gennembladring et stort hit! Der er rigtig mange flotte kjoler, som jeg gerne vil eje. Følg dette Ravelry link og se indholdet. 


One skein wonders serien viser, som navnet siger, små projekter der kan laves med et garnnøgle. I denne udgave er det 100 g. strømpegarns nøgler, der er udgangspunktet og det er vi jo nok nogle der har liggende i garnlageret :0) Der er mange fine små projekter og selv om det langt fra er alle, som jeg har lyst til at lave, så er der perler imellem og ikke mindst inspiration til at lave strømper(!) og andre mindre ting. Her også lige et link til oversigten af modeller i denne bog. 

6 kommentarer:

  1. oh sock yarn one skein wonders - ja jeg elsker den bog. Må no også have lidt andre fra serien :-)

    Den anden du har købt lyder spændenden *s*

    hilsen
    garn, hund&kat

    SvarSlet
  2. Sikke nogle skønne strikkebøger du har fået dig.

    SvarSlet
  3. Sikke da nogle dejlige bøger.
    Især den første skal jeg da vist have kigget igennem ved lejlighed :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det heldigt at jeg sidder i dit køkken om 20 min og drikker kaffe, for så kan jeg da liiige kigge lidt i dem der :-)

    SvarSlet
  5. Hejsa. tak for hilsen på min blog...igang med at lave strikkehuset. Der står hvordan du laver blomsterknopperne, og blade laver man som man syntes :o)

    SvarSlet
  6. Top Down-boken så veldig flott ut! Kan tenke meg at det er mye fint i den :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...