tirsdag den 4. januar 2011

En særdeles brugbar gave


Op til jul ønskede jeg mig et sæt Knitpro strømpepinde, da jeg jo er TOTALT solgt til de dejlige pinde :-) Sættet fik jeg da også, dog fra en uventet kant. Mette havde nemlig valgt at forære mig sættet som tak for hjælp i butikken i løbet af året - hvor heldig kan man være! Som om jeg ikke synes det er sjovt at være med til at påvirke hvilket garn og i hvilke farver der kommer ind i butikken! Jeg synes det er fedt at hænge ud blandt det dejlige, engagerede og garnglade sludre-chatol bag disken, så min indblanding bliver nok ikke mindre i løbet af det næste år :-)


Nå, men de dejlige pinde skulle jo indvies og da en kollega blev far lige før jul, måtte jeg fluks i gang med små baby sokker. Ikke så meget at sige om dem, andet end at min fin-motorik blev ret udfordret af 40 masker på strømpepinde nr. 2 ;-)

Faktaboks:
Mønster: Baby ragsokker fra "Strik og sy til den lille ny" af Anne-Marie Øby
Garn: Drops alpaca
Pinde: Jahh, nye fine Knitpro strømpepinde nr.2
Hot or not: Så lækre, bløde og varme - jeg tror og håber at de bliver et hit i den lille nye familie.

9 kommentarer:

  1. Neeej, sikke en fin gave! Hvor kan man købe sådan noget? Tror da helt sikkert, jeg skal prøve dem af :) Kan se du arbejder med medicinsk forskning - hvor er du knyttet? God aften. :)

    SvarSlet
  2. Hej Gowry
    Pindene er helt fantastiske og værd at prøve, men pas på - de er vanedannende :-)Mine er fra Garnværkstedet i Skødstrup (se link til "butikken" i indlægget). I forhold til forskningen - jeg er molekylærbiolog og i gang med en PhD på hæmatologisk afdeling i Århus!

    SvarSlet
  3. Hej Lykke
    Jeg kan forstå at du har samme glæde som mig ved at hjælpe til i en garnbutik og inspirere til nyt. Det er et dejligt miljø at færdes i.
    Hilsen Bodil

    SvarSlet
  4. Du er da en flittig lille bi, både i Mettes skønne butik og på dine fine nye pinde :-) Hvor er sokkerne blevet gode! Glæder mig til vores date i morgen!!

    SvarSlet
  5. Tillykke med de fine pinde, jeg har ikke selv strømpepindene men jeg har rundpinde og er glad for dem. Skønt tørklæde du har strikket i drops delight.

    SvarSlet
  6. Ja det kræver sin kvinde at strikke bittesmå strømper ;-) Søde er de og dejligt for dig med sådan en skøn gave :-)

    SvarSlet
  7. Skønt med sådan et sæt strikkepinde! Babysokker i den størrelse er simpelthen bare nuttede:-)

    SvarSlet
  8. Sikke da en dejlig gave!
    Jeg er ikke selv så vild med strømpepinde, men bruger altid knitpros rundpinde.
    Og jeg er også helt vild med dem :-)

    Super søde babystrømper!

    SvarSlet
  9. Det tager jeg som et løfte!!! Altså at du fortsætter din indblanding. Du er nemlig også ret vanedannende. Sludrechatol ;-)!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...