mandag den 11. januar 2010

Mere Delight


Straks da Mette havde fået Delight garnet hjem i butikken, forærede hun mig et nøgle at starte på. Der gik ikke mange minutter før der var slået masker op til et tørklæde. Jeg havde forestillet mig et stort rektangel med påsyede pompom'er, men efterhånden som det voksede frem, synes jeg at det blev for stort og varmt. Så trævlede jeg det hele op igen, for i stedet at lave et mindre trekantet sjal, som så blev pyntet med hæklede kløverblade - og nu er det lige som jeg gerne vil have det!

Jeg har også fået lavet et vanter mere (billede følger), så nu er jeg gået i gang med at strikke tasken jeg fik i julegave :-) Det skal I nok høre meget mere om når den er færdig :-)

Ellers så er jeg voldsomt misundelig på alle jer som var til strikke-workshop hos Isager i går. Måske man skulle se om der var plads på opsamlingsholdet??

5 kommentarer:

  1. Rigtig, rigtig fin ide med de hæklede blade. Ser fantastisk ud!

    SvarSlet
  2. Hej Lykke,
    Du skal skynde dig, hvis du skal på Kvindemuseet den 31. Der er allerede en venteliste, som jeg er endt på.........

    SvarSlet
  3. Det er virkelig sejt med de kløverblade - er du iøvrigt tilfreds med garnet?

    Synes virkelig du skal forsøge at komme med til Isagers arrangement, det er så hyggeligt og inspirerende :-)

    SvarSlet
  4. tak for kommentarerne :-)
    Jeg er meget begejstret for delight garnet.Det har nogle meget smukke farver og er dejlig blødt. Det varierer meget i trådtykkelsen og er nogen steder helt tynd - i nogle af farvekombinationerne, nok de mest spraglede, så dem synes jeg nok ikke er så velegnede til at strkke strømper af. De mere ensfarvede er ikke så varierede og de er rigtig lækre til netop strømper. Man kan næsten se på garnnøglet hvilke der varierer og hvilke der er mere ensartede.

    SvarSlet
  5. Suk... Hvem der bare kunne strikke så godt som dig...! Men forhåbentlig kan jeg lære noget af dig ved at følge lidt med herinde?!
    Jeg har iøvrigt en lille udfordring til dig - så kig forbi min blog, og se hvad den går ud på - håber du vil være med!
    Kh Merete aka Marengse

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...